Albus Severus Potter

Uit de Harry Potter Wiki
Albus Severus Potter
Biografische informatie

Naam

Albus Severus Potter

Geboren

Tussen September 2005 en Augustus 2006

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Groen

Familie
Magische kenmerken

Trouw aan

Harry Potter

Scholing

Afdeling

Nog niet ingedeeld, maar waarschijnlijk Griffoendor

Verschijning

Acteur

Arthur Bowen

Albus Severus Potter is het tweede kind van Harry en Ginny. Hij is waarschijnlijk rond 2006 geboren, en vernoemd naar Albus Perkamentus en Severus Sneep, volgens Harry de twee beste schoolhoofden die Zweinstein ooit gekend heeft.

In 2017 gaat hij voor het eerst naar Zweinstein. Door de grappen van zijn oudere broer James Potter is hij bang dat hij in Zwadderich ingedeeld wordt, in plaats van Griffoendor, waar bijna zijn hele familie heeft gezeten. Harry stelt hem gerust dat het niet uitmaakt waar hij komt, en vertelt dat Severus Sneep uit Zwadderich kwam, en dat hij een van de moedigste mensen was die hij kende. Hij vertelt ook dat de Sorteerhoed bij het sorteren van Harry twijfelde tussen Zwadderich en Griffoendor, maar Harry in Griffoendor plaatste, omdat hij dat vroeg. Het maakt Harry helemaal niet uit in welke afdeling Albus geplaatst wordt.

Albus is de enige van de drie kinderen van Harry Potter die de ogen van Harry Potter en zijn oma Lily Potter heeft geërfd. In het tweede deel van Harry Potter en de Relieken van de Dood zal Arthur Bowen de rol van Albus Potter vertolken.[1]