Alecto Kragge

Uit de Harry Potter Wiki
De schop erin

De komende tijd wordt er aan dit artikel gewerkt. Het wordt aangevuld, verbeterd en de goede style gegeven. Wacht dus met bewerken tot dit bericht verdwenen is.

Alecto Kragge
Biografische informatie
Titel(s)

Dooddoener

Fysieke informatie
Geslacht

Vrouw

Haarkleur

Zwart

Familie informatie
Magische eigenschappen
Patronus

geen

Connecties
Baan

Dreuzelkunde Leraar

Trouw aan

heer Voldemort
Kragge Familie

Alecto Kragge was een heks en zus van Amycus Kragge en dooddoener.Ze vocht mee in de Eertse Tovenaarsoorlog. Zij en haar broer zochten niet mee na de eerste val van voldemort, maar dat werd ze na zijn terugkeer vergeven. is een Dooddoenster. Alecto vocht ook op verschillende veldslagen van de Tweede Oorlog tovenaarswereld, met inbegrip van de Slag van de Astronomie Toren. Ze werd in 1997 leraar Dreuzelkunde en leerden de studenten dat tovenaars niet associëren met Dreuzels. Ze martelde samen met haar broer de studenten. Ze werd uiteindelijk bedwelmd door Loena Leeflang in de Ravenklauw toren, en vastgebonden door Professor Anderling voor de Slag om Zweinstein. Na de slag werd ze waarschijnlijk naar Azkaban gebracht.

Bibliografie[bewerken]

Fout bij het aanmaken van de miniatuurafbeelding: Het was niet mogelijk het miniatuurbestand op de doellocatie op te slaan.
Alecto in Zweinstein

Eerste tovernaarsoorlog[bewerken]

Alecto en haar broer waren allebei Dooddoeners tijdens de Eerste Oorlog tovenaarswereld. Het is mede mogelijk dat ze vochten in verschillende veldslagen van de Eerste Wereldoorlog. Na de ondergang van Heer Voldemort, Alecto en Amycus waren oeen van de dooddoener die niet op zoek naar Heer Voldemort gingen, te geloven dat hij echt voorgoed verdwenen was . Waren zij er ook in geslaagd om uit Azkaban te blijven tijdens de tovenaarsoorlogen.

Tweede tovernaarsoorlog[bewerken]

Alecto en Amycus namen waarschijnlijk deel aan het terugkeer van Voldemort, en begonnen hem weer te dienen. Tijdens de oorlog werd Alecto verdacht een Dooddoener te zijn. Ze was te zien op een van de gezocht posters op het Ministerie.

Slag van de Astronomie Toren[bewerken]

Alecto en Amycus behoorden tot de groep van de Dooddoeners, die een aanval op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus leidde in 1996, die eindigde met de dood van Albus Perkamentus. Toen Marcel Lubbermans haar dit betwiste, sneed Alecto hem in het gezicht. Zij en haar broer waren ook degenen die straf uitdeelde aan alle leerlingen tijdens hun regeerperiode op Zweinstein, ze sloegen en martelde studenten die hen uitdaagde

Naam[bewerken]

Alecto (??????, afkomstig van het Griekse ???????, dat onophoudelijk betekent) is één van de drie Erinyen (of Furiën) in de Griekse mythologie. Volgens de Griekse dichter Hesiodus, waren Alecto en haar zusters Megaera en Tisiphone de dochters van Gaia, die bevrucht werd door het bloed van Uranus, toen hij gecastreerd werd door Kronos. De taak van de Erinye Alecto was het straffen van mensen die schade toegebracht hadden aan andere mensen.