Charlie Wemel

Uit de Harry Potter Wiki
Charlie Wemel
Biografische informatie

Naam

Charlie Wemel

Geboren

12 december 1972

Bloed

Volbloed

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Rood

Vader

Arthur Wemel

Moeder

Molly Wemel

Magische kenmerken

Baan

Hij werkt met draken in Roemenië

Trouw aan

Orde van de Feniks

Scholing

School

Zweinstein

Afdeling

Griffoendor

Verschijning

Acteur

Alex Crockford

Eerste verschijning

Harry Potter en de Steen der Wijzen

Laatste verschijning

Harry Potter en de Relieken van de Dood

Familie[bewerken]

Charlie is de broer van Ginny, Ron, Fred, George, Percy en Bill en de zoon van Arthur en Molly Wemel. Hij is geboren op 12 december.

Uiterlijk[bewerken]

Hij heeft grote handen met blaren en eeltplekken onder zijn vingers door het werken met draken. Hij lijkt qua postuur veel op Fred en George en is korter en meer gedrongen dan Percy en Ron, die allebei nogal lang en slungelig zijn. Hij heeft een breed, gemoedelijk, verweerd gezicht, dat zo overdekt is met sproeten dat het leek alsof hij diep gebruind was. Op een van zijn gespierde armen heeft hij een groot, glanzend litteken van een oude brandwond.

Zwerkbal[bewerken]

Charlie is afgestudeerd en woont niet meer thuis. Hij was op school altijd bijzonder goed in Zwerkbal. Hij was aanvoerder van het Zwerkbalteam en had zelfs voor Engeland kunnen spelen als hij niet op Drakenjacht wilde..

Verschijnselen[bewerken]

Zijn Verschijnselexamen moest hij twee keer doen. De eerste keer belandde hij acht kilometer verder naar het zuiden dan de bedoeling was, bovenop een oud vrouwtje dat boodschappen ging doen.

Draken[bewerken]

Momenteel bestudeert hij draken in Roemenie. Charlie is lid van de Orde van de Feniks en erg handig, omdat Perkamentus ook graag mensen in het buitenland wil hebben. Op zijn vrije dagen legt hij contact met de Orde.

Als Hagrid Norbert heeft en van hem af moet, stuurt Charlie vrienden van hem, om de Draak op te halen zodat hij hem kan grootbrengen en vrij laten wanneer hij oud genoeg is.

Charlie Weasley[bewerken]

Charly betekent kerel, man, flinke of vrije man. Weasley is afgeleid van het Engelse woord weasel, dat wezel betekent. Een wezel is een vosachtig, roodharig dier. Alle Weasleys hebben rood haar.