Lekke Ketel

Uit de Harry Potter Wiki
(Doorverwezen vanaf De Lekke Ketel)

Een beroemde tovenaarskroeg. Het is de doorgang om naar de Wegisweg te komen.

Een piepklein, groezelig cafeetje. Het is gelegen tussen een grote boekenzaak aan de ene kant en platenwinkel aan de andere kant. Binnen is het donker en haveloos.

Beneden is er een bar waar je van alles kunt drinken en waar je kunt praten. Er leidt een fraaie houten trap naar boven, waar zich de kamers voor de logees bevinden. De deuren zijn voorzien van een koperen kamernummer. Kamer 11: In deze kamer staat een comfortabel bed, heeft glanzend gepoetste eiken meubels, een haard en een kleerkast. Ook hangt er een pratende spiegel.

Achter de bar kun je naar een klein, ommuurd binnenplaatsje, waar behalve een vuilnisbak en wat onkruid niets te zien is. Boven de vuilnisemmer moet je op de muur drie stenen omhoog en twee stenen naar rechtsgaan. Als je op die steen drie keer met de punt van je toverstok tikt, komt er een gaatje in, dat groter en groter wordt, tot het een grote gebogen poort is. Die poort is zelfs voor Hagrid groot genoeg. Als je door de poort heen bent, krimpt die meteen weer ineen tot muur.

Wegisweg
Apothekerij - Betoverende Beestenbazaar - Braakbals Uilenboetiek - De Lekke Ketel - Florian Fanielje’s IJssalon - Goudgrijp - Guichel & Slemp’s Magische Fopshop - Ketelwinkel - Klieder en Vlek - Madame Mallekin – Gewaden voor alle Gelegenheden - Odius & Oorlof - Olivander: Maker van Exclusieve Toverstokken sedert 382 voor Christus - Tovertweelings Topfopshop - Verdonkeremaansteeg - Zwik & Zwachtels Zwerkbalpaleis