Fred Wemel

Uit de Harry Potter Wiki
Fred Wemel
PHELPS2-1.jpg
Biografische informatie

Naam

Fred Wemel

Geboren

1 april 1978

Gestorven

2 mei 1998

Bloed

Volbloed

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Rood

Kleur ogen

Bruin

Vader

Arthur Wemel

Moeder

Molly Wemel

Magische kenmerken

Baan

Eigenaar van Tovertweelings Topfopshop

Trouw aan

  • Albus Perkamentus
  • SVP
  • Harry Potter
  • Orde van de Feniks
Scholing

School

Zweinstein

Afdeling

Griffoendor

Jaren

Van 1989 t/m 1996

Verschijning

Acteur

James Phelps

Eerste verschijning

Harry Potter en de Steen der Wijzen

Laatste verschijning

Harry Potter en de Relieken van de Dood

Fred Wemel is de tweelingbroer van George Wemel. Oudere broer van Ron, Ginny en jongere broer van Percy, Bill en Charlie.

Net zoals de hele Wemelfamilie heeft hij rood haar, een lange neus, sproeten.

Fred is geboren in 1978, 1 april. Het is grappig dat Fred en George Wemel op 1 april geboren zijn. Het zou een reden kunnen zijn voor hun grappen en grollen. 

Ze vinden vanalles uit, waaronder Hangoren, kanariekano`s en niet te vergeten de spijbelsmuldoos, wat allemaal ten goede komt voor hun droomberoep, namelijk, het hebben van een eigen fopshop.

Biografie[bewerken]

Schooljaar 1995-1996[bewerken]

Onder het bewind van Dorothea Omber, in Harry Potter en de Orde van de Feniks, sluiten Fred en George zich aan bij de Strijders van Perkamentus, om Omber dwars te zitten en zichzelf behoorlijk te kunnen verdedigen. Ze halen echter het einde van het jaar niet, omdat ze het uiteindelijk zo zat worden dat ze stoppen met school. Met achterlating van vuurwerk die niet gedoofd kan worden en een enorm verplaatsbaar moeras, vliegen Fred en zijn broer weg om hun droom na te leven en een fopshop te beginnen.

1996-1997[bewerken]

In Harry Potter en de Half-bloed Prins zijn Fred en George druk bezig met hun fopshop, Tovertweelings Topfopshop. Ze zijn een groot succes, zelfs als de sfeer aan de Wegisweg ontzettend veranderd is door vele verdwijningen, is het bij hen binnen propvol.

1997-1998[bewerken]

In Harry Potter en de Relieken van de Dood hebben Fred en zijn tweelingbroer een radiozender, via deze geheime zender houden ze verzetsleden op de hoogte wat er gebeurt, gezien het Ministerie is overgenomen door Voldermort en geen nieuws van vermissingen of moorden prijsgeeft. Aan het einde van het boek vechten Fred en George mee in de slag om Zweinstein, waarbij Fred om het leven komt.

19 jaar later[bewerken]

George heeft 19 jaar later een zoon met Angelique Jansen, die Fred genoemd is.