Gabrielle Delacour

Uit de Harry Potter Wiki
Gabrielle Delacour
Biografische informatie

Naam

Gabrielle Delacour

Geboren

c. 1987

Bloed

Kwart-Glamorgana

Fysieke beschrijving

Geslacht

Vrouw

Haarkleur

Zilver-blond

Familie

Bekende familieleden

Magische kenmerken

Trouw aan

Scholing
Verschijning

Gabrielle Delacour is een Franse heks en kwart-Glamorgana. Ze is de dochter van Monsieur Delacour en Apolline Delacour, ze heeft een oudere zus, Fleur, waardoor ze familie is van de Familie Wemel.

Biografie[bewerken]

Familie leven[bewerken]

Gabrielle werd geboren rond 1987 bij Monsieur Delacour, een tovenaar en Apolline Delacour, die half Glamorgana was en half heks, in Frankrijk. Zij en haar oudere zus Fleur zijn dus kwart Glamorgana dankzij hun grootmoeder aan hun moeders kant. Uiteindelijk werd Gabrielle de schoonzus van Bill Wemel, en tante van Victoire Wemel, Dominique Wemel en Louis Wemel.

Gabrielle in het meer

Het Toverschool Toernooi[bewerken]

In 1994 werd Fleur gekozen als de kampioen van Beauxbatons in het Toverschool Toernooi. Omdat ze zo gesteld was op Gabrielle, werd haar jongere zus mee in het meer genomen onder de invloed van een spreuk tijdens de Tweede Opdracht. Nadat Fleur faalde om bij haar te raken dankzij Wierlingen, werd ze gered door Harry Potter, een andere kampioen, die de meermensen op afstand hield, en haar mee naar het oppervlak nam samen met zijn gijzelaar, Ron Wemel. Vanaf dat moment behandelde Fleur en Gabrielle beide Ron en Harry met heel veel vriendelijkheid en respect.

Het huwelijk van haar zus[bewerken]

Gabrielle werd gekozen als bruidsmeisje voor haar oudere zus toen ze naar het huwelijk ging van Fleur en Bill Wemel in Het Nest tijdens de zomer van 1997 toen ze 11 jaar oud was. Toen de Delacours arriveerde gaf Gabrielle een briljante glimlach aan Harry, en knipperde ze met haar wimpers wat liet blijken dat ze wat verliefdheid voelde voor haar voormalige redder. Ginny Wemel, Harry’s vroegere vrienden, alsook een ander bruidsmeisje schraapte haar keel hierop.

Rond deze tijd zou Gabrielle ook beginnen aan Beauxbatons, net als haar oudere zus had gedaan.

Uiterlijk[bewerken]

Gabrielle werd omschreven als een meisje dat fel op haar zus lijkte, ze had lang haar dat zilver-blond van kleur was. Haar glimlach werd omschreven als verblindend.

Etymologie (naamherkomst)[bewerken]

Gabrielle is het vrouwelijke woord voor de Franse versie van de Hebreeuwse naam Gabriel, dat de naam was van een vooraanstaande engel in de Bijbel. Gabrielle was ook de echte naam van de bekende modeontwerper Coco Chanel.

Achter de Schermen[bewerken]

Verschijningen[bewerken]

Klik voor meer afbeeldingen van Gabrielle Delacour.