George Wemel

Uit de Harry Potter Wiki
George Wemel
PHELPS2.jpg
Biografische informatie

Naam

George Wemel

Geboren

1 april 1978

Bloed

Volbloed

Schuilnaam

Titel

Drijver

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Rood

Kleur ogen

Geel

Vader

Arthur Wemel

Moeder

Molly Wemel

Magische kenmerken

Boeman

Voldemort

Baan

Werken in Tovertweelings Topfopshop

Trouw aan

Scholing

School

Zweinstein

Afdeling

Griffoendor

Jaren

1989 t/m 1996

Verschijning

Acteur

oliver phelps

Eerste verschijning

Harry Potter en de Steen der Wijzen

Laatste verschijning

Harry Potter en de Relieken van de Dood

George Wemel is de tweelingbroer van Fred Wemel. George is ook de jongere broer van Bill, Charlie en Percy en oudere broer van Ginny en Ron en zijn ouders zijn Molly Protser en Arthur Wemel.                                                                                                                                                                                                                     

In het zesde deel ( de Half-Bloed Prins ) hebben ze een Fopshop, genaamd ToverTweelings Fopshop (engels:Weasley Wizard Wheeze's.                                                                                                  

In het 5e boek (George's zevende jaar) vlucht hij van Zweinstein (met Fred) terwijl ze op hun bezems vliegen en vuurwerk afsteken.  

In de Relieken Van De Dood krijgt hij een kind met Angelique Jansen, hij heet Fred (de tweede).               

Hij was ook van 1991 tot 1995 Drijver van het Griffoendor ZwerkbalTeam.

In het zevende boek, Harry Potter en de Relieken van de Dood, verliest George een oor in de Slag Van Zweinstein. Het is onbekend of die er weer aan is gekomen met behulp van toverkracht. Zijn broer Fred gaat dan dood door een explosie van Augustus Ravenwoud, een Dooddoener.

Net zoals Fred heeft George een lange neus, sproeten en rood haar. Ook is hij geboren op 1 april 1978, daarom zijn ze blijkbaar zo ondeugend en grappig.

Zie ook: Fred Wemel