Gerard Van Beest

Uit de Harry Potter Wiki
Gerard Van Beest
Biografische informatie

Naam

Gerard Van Beest

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Magische kenmerken

Trouw aan

  • Zwadderich Zwerkbal-team
  • Inquisitiekorps
  • Van Beest familie
  • Zwadderich
Scholing

Afdeling

Zwadderich

Verschijning

Gerard Van Beest (Engels: Graham Montague) is een personage in de Harry Potter-boekenserie van de Britse schrijfster J. K. Rowling. Van Beest is een zwaargebouwd persoon, met lange en harige onderarmen.

Hij werd op Zweinstein ingedeeld bij Zwadderich in de jaren '90 en tussen 1993 en 1996 was hij Jager in het Zwerkbalteam van Zwadderich. Na het vertrek van Lucas Bakzijl en Wrakking, benoemde hij Vincent Korzel en Karel Kwast tot Drijvers. Van Beest maakte ook deel uit van het Inquisitiekorps van Dorothea Omber in Harry Potter en de Orde van de Feniks. Dit gaf hem de bevoegdheid punten af te trekken van onder andere Griffoendors. Toen hij dat van plan was bij Fred en George Wemel, waren zij hem echter te snel af; hij wordt opgesloten in de Verdwijnkast op de eerste verdieping. Later wordt Van Beest teruggevonden in een toilet op de vierde verdieping. Hij is helemaal in de war, maar weet uiteindelijk uit de Kast te Verdwijnselen, ondanks het feit dat hij zijn Verschijnselbrevet nog niet heeft. Hij is ook de persoon die aan Draco Malfidus heeft verteld dat de Verdwijnkast op Zweinstein in verbinding staat met die van Odius & Oorlof.