Herman Duffeling

Uit de Harry Potter Wiki
Herman Duffeling
Fout bij het aanmaken van de miniatuurafbeelding: Het was niet mogelijk het miniatuurbestand op de doellocatie op te slaan.

Biografische informatie

Naam

Herman Duffeling

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Netjes, mooi en verzorgd

Oogkleur

Klein

Familie

Bekende familieleden

  • Petunia Duffeling (vrouw)
  • Dirk Duffeling (zoon)
  • Margot Duffeling (zus)
  • Harry Potter (neef)
Magische kenmerken

Baan

Directeur van Drillings; een boormachinefabriek in Surrey

Scholing

Afdeling

Niet van toepassing

Verschijning

Eerste verschijning

Harry Potter en de Steen der Wijzen

Laatste verschijning

Harry Potter en de Relieken van de Dood

Uiterlijk[bewerken]

Herman Duffeling is een grote vlezige man met bijna geen nek en hij heeft kleine waterige blauwe ogen. Ook heeft hij een grote opvallende, borstelige zwarte walrussnor, die goed past bij de rest van zijn lichaam. Hij is opvallend dik en heeft dikke worstenvingers. Wanneer hij boos is, loopt hij paars aan. Ook heeft hij een ader in zijn slaap, die op die momenten begint te kloppen. Zijn haar is dik en donker.

Familie[bewerken]

Herman is getrouwd met Petunia Evers en samen hebben ze één zoontje, Dirk. Volgens hun het perfecte gezin. Herman heeft ook een zus, Margot Duffeling, waar hij goed contact mee heeft. En als laatst heeft hij nog een neefje, Harry. Harry is geen bloedverwant van Herman, en Herman heeft een hekel aan hem, omdat hij anders is. Dat is ook de reden waarom Herman Harry negeert en net doet alsof hij niet bestaat.

Woonomgeving[bewerken]

Hij woont op nummer 4 van de Ligusterlaan in Klein Zanikem in Surrey.

School en werk[bewerken]

Toen Herman nog jong was, zat hij op de middelbare school Ballings. Nu werkt hij ergens in Surrey, als directeur van Drillings, een bedrijf dat boormachines maakt. Hij werkt op de 9e verdieping en heeft ook een eigen secretaresse. Hij moet daar om 09.00 uur beginnen en mag om 17.00 uur weer naar huis.

Karaktereigenschappen[bewerken]

Herman wil net als zijn vrouw dolgraag normaal zijn, en houdt niet van vreemde zaken. Als er één ding is waar hij een hekel aan heeft, nog meer dan aan vragen, dan is het wel als Harry tegen hem zegt dat iets zich gedragen heeft op een manier die niet hoort. Herman beoordeelt andere mensen gewoonlijk op hun auto en hoe groot en duur die is.

Als oom Herman hoort dat Harry's peetvader een gevaarlijke moordenaar is die vrij rondloopt (Harry heeft niet verteld dat hij onschuldig was), is Herman doodsbang dat Sirius hem iets zal doen als hij te streng is voor Harry, en wordt hij een stuk milder.

De Duffelingen in veiligheid[bewerken]

Wanneer Harry 17 jaar, en dus meerderjarig wordt, verbreekt de bescherming die zijn moeder op hem heeft achtergelaten. Dat betekent dat Harry niet langer veilig is voor Voldemort en de Dooddoeners, ook niet in het huis van de Duffelingen. Voldemort weet dit en de Orde van de Feniks is ervan overtuigd dat hij op dat moment naar de Ligusterlaan zal komen om Harry te zoeken en zijn familie te martelen tot hij weet waar Harry zich bevindt. Daarom worden de Duffelingen door de Orde van de Feniks in veiligheid gebracht en beschermd.

Dreuzels in Harry Potter
De Duffelingen: Dirk Duffeling - Herman Duffeling - Margot Duffeling - Petunia Duffeling

Andere Dreuzels: Achterneef van Molly Wemel - Angus Smurry - Annie Bolster - Betty Beuzel - Billy Stroeve - Cecilia - Daapse Dirk - Dennis - Dennis Brokking - Dora - Dreuzelminister - Erik Wartels - Familie Bouwmeester - Frank Braam - Gordon - Herbert Corvers - Kamermeisje van Villa Vilijn - Kokkin van Villa Vilijn - Kolonel Vunzelaer - Jim Hagelmans - Maria Dubbelveer - Mark - Mark Evers - Martha - Martin Mummels - Meneer Filister - Meneer Strumpel - Mevrouw Koort - Mevrouw Nummer Zeven - Paans - Pieter Pulking - Rolvink - Ted - Tobias Sneep - Yvonne - Zij van Hiernaast