Igor Karkarov

Uit de Harry Potter Wiki
Igor Karkarov
Igor.jpg
Biografische informatie

Naam

Igor Karkarov

Geboren

ca. 1950

Gestorven

Voor 31 juli (op de leeftijd van 46)

Bloed

Volbloed of halfbloed

Titel

  • Professor
  • Schoolhoofd
Fysieke beschrijving

Haarkleur

Kort, zilvergrijs en een sikje met een krul

Kleur ogen

Kil en berekend

Magische kenmerken

Patronus

Geen

Baan

  • Schoolhoofd

Trouw aan

  • Heer Voldemort
Scholing

School

Klammfels

Afdeling

Zwadderich

Verschijning

Eerste verschijning

’’Harry Potter en de Vuurbeker’’

Laatste verschijning

’’Harry Potter en de Relieken van de Dood’’ (Alleen genoemd)

Uiterlijk[bewerken]

Op de dag dat hij aankwam op Zweinstein droeg hij een soort glad en zilvergrijs bont. Ook zijn haar is zilvergrijs. Hij heeft een nogal vettige, zalvende stem. Hij is lang en mager en zijn zilvergrijze haar is kort en zijn sikje, dat in een kleine krul eindigt, kan zijn zwakke kin niet helemaal verbergen. Hij heeft nogal gele tanden en kille, berekende ogen.

Dooddoener[bewerken]

Vroeger was Karkarov Dooddoener, maar Alastor Dolleman had hem ontmaskerd. Hij werd gepakt en heeft samen met Sirius Zwarts in Azkaban gezeten, maar is later vrijgelaten. Hij had een akkoordje gegooid met het Ministerie van Toverkunst. Hij besefte zogenaamd dat hij fout was geweest en noemde een hoop namen. Hij heeft een heleboel andere mensen naar Azkaban gestuurd en hij is daar nu absoluut niet populair.

Klammfels[bewerken]

Op Klammfels leert hij vanaf na zijn vrijlating Zwarte Kunsten aan zijn leerlingen en hij is er Schoolhoofd. Hij heeft niet graag dat zijn leerlingen over de locatie van hun school praten.

Karkarov in de boeken[bewerken]

Boek 4[bewerken]

Toen in Harry’s vierde jaar Voldemort sterker begon te worden, was Karkarov erg bang, en had het met Sneep ook over het teken op zijn arm. Nu Voldemort terug is, is Karkarov op de vlucht geslagen.

Op het schip naar Zweinstein deed hij niks. Hij navigeerde niet, dat liet hij zijn leerlingen doen.

Boek 6[bewerken]

In het zesde boek, wanneer Voldemort helemaal is teruggekeerd, wordt het lichaam van Igor Karkarov gevonden, ergens in een schuurtje in het noorden. Het Duistere Teken hing erboven. Het verbaast Remus Lupos dat Karkarov het nog een jaar heeft volgehouden nadat hij de Dooddoeners in de steek gelaten had.