Kasper Krauwel

Uit de Harry Potter Wiki
Kasper Krauwel
Kasper Krauwel.jpg
Biografische informatie

Naam

Kasper Krauwel

Geboren

ca. 1981

Gestorven

mei 1998
(16 jaar)

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Muiskleurig

Magische kenmerken

Trouw aan

Strijders van Perkamentus, Harry Potter

Scholing

School

Zweinstein

Afdeling

Griffoendor

Verschijning

Acteur

Hugh Mitchell

Kasper Krauwel (Engels: Colin Creevey) is een personage uit de Harry Potter-boekenreeks van J.K. Rowling.

Kasper is helemaal gefascineerd door Harry Potter. Hij maakt de hele tijd foto's van Harry en van andere magische voorwerpen in het kasteel om deze dan in de zomer, wanneer hij weer terug thuis is, aan zijn Dreuzelouders te tonen. Kasper is, net als Harry, ingedeeld bij de afdeling Griffoendor op Zweinstein. Ook het jongere broertje van Kasper, Dennis, is ingedeeld bij Griffoendor.

In het tweede boek wordt Kasper Krauwel versteend door de Basilisk. Hij probeerde een foto te maken van de Basilisk en keek zodoende door de zoeker van zijn camera in de ogen van het monster. Aan het einde van het boek zorgt een drankje van Madame Plijster ervoor dat Kasper weer beter wordt.

In het het zevende boek wordt Kasper Krauwel gedood door een Dooddoener tijdens het "Gevecht van Zweinstein". Alhoewel Kasper minderjarig was en opdracht had gekregen Zweinstein te verlaten bij de voorbereidingen voor het gevecht, vond hij toch een manier om op Zweinstein te blijven, zodat hij deel kon nemen aan het gevecht. Helaas kwam hem dit duur te staan: hij overleefde het gevecht niet.