Meermens

Uit de Harry Potter Wiki
{{{naam}}}
Biografische informatie

huid

Grijsachtig

ogen

Bloeddoorlopen Geel

gebied

Griekenland

Classificatie Ministerie

XXXX

Meermensen zijn bewuste wezens die onder water leven, en men vind ze over de hele wereld. Hun gewoontes en gebruiken zijn mysterieus, en zoals de Centauren verkozen ze de status beest boven wezen. Meermensen kunnen boven de golven ademen voor enige tijd, maar het is onduidelijk of ze echt hun natuurlijke omgeving kunnen verlaten.

De gemeenschap van de Meermensen is gebaseerd rond georganiseerde bevolkingsgroep, en ze hebben een voorliefde voor muziek. Ze hebben een speciale taal, die maar door enkele tovenaars gekend zijn. Maar hun taal kan enkel verstaan worden onder water, boven water lijkt het op ijselijk gegil.

Meermensen houden Wierlingen als huisdieren. Een stam had zelfs een Hippocampus kunnen vangen en huiselijk gemaakt.

Ondergroepen[bewerken]

Fout bij het aanmaken van de miniatuurafbeelding: Het was niet mogelijk het miniatuurbestand op de doellocatie op te slaan.
Een afbeelding van een Sirene

De term Meermens is een overkoepelende term. Er zijn verschillende ondergroepen over de hele wereld. Sirenes zijn de eerst opgemerkte meermensen, en zijn vaak beschreven in de literatuur van dreuzels en schilderijen als mooie wezens. De Selkies van Schotland, en de Merrows van Ierland, zijn minder aangenaam voor het oog. Desondanks hun fysieke verschillen, hebben ze allemaal een liefde voor muziek.

Verschijningen[bewerken]