Patty Park

Uit de Harry Potter Wiki
Patty Park
Biografische informatie

Naam

Patty Park

Geboren

Onbekend, waarschijnlijk ergens in 1979 of 1980

Fysieke beschrijving

Geslacht

Vrouw

Haarkleur

Zwart

Kleur ogen

Bruin

Magische kenmerken

Baan

Studente aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Trouw aan

Draco Malfidus en Dorothea Omber

Scholing

School

Zweinstein

Afdeling

Zwadderich

Jaren

1991 - ?

Verschijning

Acteur

Scarlett Byrne

Patty Park (Engels: Pansy Parkinson) is een personage uit de Harry Potter-boekenreeks van de Britse schrijfster J.K.Rowling.

Patty Park zit in hetzelfde jaar als Harry Potter op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Haar afdeling is Zwadderich. Patty wordt door Rowling omschreven als een meisje met een harde uitstraling, een gemeen karakter en een mopshond-achtig gezicht. Ze wordt vaak gezien als de vrouwelijke evenknie van Draco Malfidus, en vaak ook als zijn vriendinnetje. Ze was Malfidus' partner bij het Kerstbal voorafgaand aan het Toverschool Toernooi in het vierde boek, en in het zesde boek wordt beschreven hoe Malfidus zijn hoofd op haar schoot legt terwijl ze in de Zweinsteinexpres onderweg zijn naar school.

In het vijfde boek is Patty Park Klassenoudste en wordt ze lid van het door Professor Omber opgerichte Inquisitie Corps. Het doel van dit corps is om het leven van de leden van de Strijders van Perkamentus moeilijk te maken. Patty Park was dan ook een van de corpsleden die de Kamer van Hoge Nood binnenging en de ledenlijst van de muur griste, waardoor Omber de SVP kon verbieden.

Patty Park wordt vaak gezien met Draco Malfidus, Vincent Korzel en Karel Kwast. Ze schept er plezier in om Hermelien Griffel te pesten en haar voor gek te zetten, maar was met stomheid geslagen toen ze Hermelien op het Kerstbal zag, schitterend uitgedost en met een prachtige baljurk aan, aan de arm van Viktor Kruml.

Volbloed?[bewerken]

In de boeken wordt door Rowling niet expliciet beschreven dat Park een "volbloed heks" is. Echter gezien het feit dat de Sorteerhoed haar bij de afdeling van Zalazar Zwadderich indeelde is het aannemelijk dat ze van volbloed afkomst is. Maar aangezien Rowling duidelijk schreef dat 25% van ieder jaar volbloed is en er al tien andere leerlingen zijn in dit jaar met die status is het aanemelijk dat Patty geen volbloed is. Maar aangezien ze goed bevriend is met Draco Malfidus is (die geen voorstander is van halbloedjes en modderbloedjes)is er ook een hele grote kans dat ze wel een volbloed is.

Verschijning[bewerken]

Referenties[bewerken]

  1. Ondanks dit karakter niet echt bekend wordt, in de film, werden ze gesorteerd in 1991 en dus waren ze aanwezig in de films aanpassing van het sorteren onder de menigte van de eerste jaren, zoals ze moesten worden gesorteerd en ook al waren ze niet vermeld ze waren nog steeds een van de studenten in die menigte. Ook is er toch een meisje van soortgelijke verschijning in de menigte.
  2. Draco Malfidus wordt gezien op het Kerstbal met een meisje met donker bruin haar, die gekleed is in een paars / roze jurk, Patty's draagt een roze jurk in het boek en ze danst met Draco, echter dit is niet Park in de film, maar dit is een Beauxbaton student.
  3. http://www.imdb.com/name/nm2906885/