Romeo Wolkenveldt

Uit de Harry Potter Wiki
Romeo Wolkenveldt
Biografische informatie

Naam

Romeo Wolkenveldt

Fysieke beschrijving

Geslacht

Man

Haarkleur

Zwart,kaal

Familie
Magische kenmerken

Baan

Hij werkt als Schouwer voor het Ministerievan Toverkunst.

Trouw aan

Orde van de Feniks,Ministerie van Toverkunst

Scholing
Verschijning

Acteur

George Harris

Romeo Wolkenveldt (Engels: Kingsley Shacklebolt) is een personage uit de Harry Potter-boekenreeks van J.K. Rowling.

Uiterlijk[bewerken]

Romeo Wolkenveldt is een kale, zwarte tovenaar met een gouden ring in zijn oor. Hij heeft een diepe, trage, kalmerende stem.

Romeo en de Orde van de Feniks[bewerken]

Wolkenveldt is lid van de Orde van de Feniks, en erg handig omdat hij op het Ministerie van Toverkunst werkt. Hij leidt daar de jacht op Sirius.

Harry komt voor het eerst met hem in aanraking, wanneer Romeo meegaat als lid van de Voorhoede om Harry bij de Duffelingen weg te halen. Een van de dingen die hij voor de Orde van de Feniks doet, is het bewaken van het Geheime Wapen op het Departement van Mystificatie. Ook schiet hij aan het eind van het vijfde boek te hulp op het Departement van Mystificatie, als Harry probeert de Profetie te bemachtigen en te maken krijgt met Dooddoeners.

Aan het begin van het zesde boek, is Romeo ingesteld als nieuwe secretaris bij de Dreuzelminister. Dit is een idee geweest van Rufus Schobbejak, die vond dat er meer beveiliging bij de Dreuzelpremier moest komen.

Wanneer het Ministerie valt en Schobbejak vermoord wordt, stuurt Romeo zijn Patronus, een Lynx, naar de bruiloft van Bill en Fleur Wemel om de mensen te waarschuwen dat de Dooddoeners en corrupte Ministerieleden eraan komen.

Later word hij de nieuwe Minister van Toverkunst